Hemelvaart weekend Gent

17 mei 2015 - Oost-Souburg, Nederland

Vanmorgen om 10.00 trossen los om weer huiswaarts te gaan, de spoorbrug ging al open toen we met de groep aan kwamen dus dat was een meevaller.
Het zonnetje schijnt en de wind is matig dus een goed vooruitzicht voor de oversteek van de Westerschelde.
Bij Terneuzen aan gekomen konden we ook zo de sluis in varen om 13.30.
Na het schutten gingen er 6 schepen door en bleven er 4 nog een uurtje wachten op het afgaande tij.
We gingen achter het remmingwerk liggen zodat de beroepsvaart geen last van ons had.
Om 15.00 los gemaakt en overgestoken naar Ellewoutsdijk en dan zo onder de wal naar Vlissingen, golfjes op de kop maar wel weer flinke zoute smoel gehaald.
Sluis Vlissingen konden we ook zo in varen, bij de keersluisbrug wel 3 kwartier gewacht, tijd goed besteed door maar alvast te gaan eten.
Rond 18.45 in Middelburg, Rona van boord en Rinus met boot naar Oostwatering.
Morgen op de wal voor knippen en scheren en beetje poetsen.
Het was een geslaagd weekend, leuke dingen gedaan, mooie caches gezien en gedaan.