Hemelvaart weekend naar Gent

15 mei 2015 - Gent, België

Vanmorgen na de koffie naar de vrijdag markt, heel veel 2e handsspul en kleding.
Gelukkig droog maar wel fris en zonnig.
Bij de slager prepare gekocht en gesmuld van onze boterhammen.
Toen snel weer in de benen want om 12.30 begon de rondvaart door Gent.
Het werd een luxe reis met een biertje of een sapje aan boord, vele jaloerse blikken vanaf de andere bbootjes.
Het was een gezellige gids Astrid die goed van de tongriem was gesneden, we werden afgezet bij brouwerij Gruut midden in de stad.
Deze brouwerij word gerund door een vrouw die dit van vader en grootvader had geleerd, ze is ongeveer 5 jaar bezig en heeft 5 verschillende biertjes die met kruiden op smaak gebracht worden.
We hebben er 3 mogen proeven en ze werden steeds lekkerder natuurlijk.
Daarna nog even bij Dreupelkot geweest maar dat was dicht jammer genoeg morgen herkansing.
Om 16.30 de Arne borrel met elkaar gedronken want dit was gisteren letterlijk in het water gevallen, heel gezellig, daarna met een groep uit eten geweest bij het Vrijdaggevoel vlakbij de vrijdag markt.
Nu lekker aan boord met bakje koffie en pootjes op de bank.
Tot morgen.

1. Siets Dekker:
    15 mei 2015
    Gelukkig dat jullie 3 dagen hebben. Zeker met 2de handsmarkt. Dat viel wel helemaal goed natuurlijk. Pech van dreupelkot maar idd morgen beter. Alles op 1 dag gaat op werken lijken.Dagen tekort eigenlijk . Fijne zaterdag.