zomervakantie 2014

7 augustus 2014 - Amersfoort, Nederland

Rond 9 uur naar de Spakenburgse dag gewandeld, werd al behoorlijk druk. Deze keer leek het meer op een gewone markt alleen waren er heel veel in klederdracht, zelfs kinderen. Lynn en Dean waren het al snel beu maar gelukkig was er een draaimolen. Op de weg terug naar de boot nog 2 speeltuintje stops gehad. Motor om 11.20 gestart en op naar Amersfoort via de Eem, in het begin een mooi water later minder want de beschoeiing was pas vernieuwd. Rond 14.00 afgemeerd, erg druk in de haven, we mochten op een plaats liggen waar je anders niet mag liggen. Kinderen nog lekker met een bellenblaas gespeeld en toen kwam Arthur al. Bracht heerlijke taart mee waar we morgen nog van kunnen eten met Ron en Siets. Arthur lekker Chinees gehaald en opa met Lynn om frietjes met kroket, na het eten kinders knuffelen en dan gingen ze weer naar huis.Het is nu erg stil op de boot. In de avond nog door de stad gelopen en natuurlijk de KEI bekeken, via de stadswal langs nog meer geschonken keien gelopen. Er is nog heel veel oude stadsmuur en torens met poorten overgebleven in Amersfoort en de moeite waard om deze wandeling te doen. We gaan hier zeker nog eens naar terug. De planning voor de volgende dag besproken, moeten in elk geval terug via de Eem naar de randmeren en dan richting Muiden.

1. Jan:
    7 augustus 2014
    Was er nog een verandering waar te nemen bij de kei ? Ja nu wil stil op de boot, wel even lekker denk ik, bijkomen van de drukke dagen. Veel plezier verder, Gr. Els en Mij.
  2. Cees:
    7 augustus 2014
    Je bedoelt toch niet Muiden aan de Arne?
  3. Rona Verhage:
    7 augustus 2014
    Nee Cees Muiden van het Mulder slot.