zomervakantie 2014

10 augustus 2014 - Veere, Nederland

Vertrek om 10.00 bij de Volkerak, KNMI geeft code geel af dus gaan we via Schelde Rijnkanaal naar de Bergsediepsluis bij Tholen. Vlak voor de sluis een waarschuwing van post Wemeldinge windkracht 7 dus besloten om na de sluis te blijven liggen. Eerst aan calamiteiten steiger maar Rijkswaterstaat kwam zeggen dat we aan de steiger moesten gaan liggen, zo gezegd zo gedaan. Weerbericht opgeluisterd en rond 15.00 toch besloten om door te gaan, het was nog steeds windkracht 4, deze zou in de avond aantrekken. Ron en Siets besloten om in Tholen te blijven liggen, dit kon ook makkelijk want ze hadden nog 1 week vakantie.
Eenmaal buiten ging het goed alleen bij Gorishoek werd het slecht, er zat een bui in de lucht en we moesten 2 x steken. Onder Wemeldinge zaten we in de luwte en ging het prima, rond 17.00 in de Zandkreeksluis. Eenmaal op Veerse meer de fietsen afgespoeld met zoet water. Naar Oostwatering om boot fff te wassen van al dat overgevlogen zoute water en daarna naar een eiland nog even een dagje vakantie houden.

1. Sandra:
    11 augustus 2014