Efeze

19 mei 2014 - Kusadasi, Turkije

Vandaag weer een bustrip deze keer naar de oude stad Efeze, deze stad is uit de griekse tijd en is 4 x herbouwd. Het was een handelstad aan zee, druk bezocht door de scheepvaart maar door de aardbevingen en aanslibbing via het getij kwam deze stad onder water en slib. De zee is nu ong. 8 km van deze oude stad af. Er zijn opgravingen gedaan door verschillende landen en de hoofdweg met allerlei belangrijke gebouwen is nu open voor publiek en herbouwd voor zover mogelijk. Onder de grond liggen nog meer ruines waar ze nog mee bezig zijn maar het reconstrueren kost heel veel tijd en geld. De bibliotheek is de bekenste ruine van Efeze. Daarna nog een bezoekje aan goldcentre maar daar waren we zo doorheen en niks gekocht. Vanmiddag weer lekker geluierd aan het zwembad en vanavond ons laatste avondmaal gehad. Morgen zit het er weer op en komen we weer naar nederland.

1. Siets Dekker:
    19 mei 2014
    Toemaar wat een info, je kunt wel reisleidster worden. Zolang je nog geen (SP)emmie heet ;-) blijft het leuk.
  2. Rona Verhage:
    19 mei 2014
    Ik wist dat je dat zou zeggen:)))) Maar ik dacht een bertje info is toch wel interresant, fotos komen nog.
  3. Siets Dekker:
    19 mei 2014
    Nou wil je spammie overtreffen moet het gek lopen. Is toch ook leuk om iets te weten alleen plaatjes kijken kan ook op Internet.
  4. Jan Melse:
    19 mei 2014
    Zo dat was weer een leuke dag. Jullie hadden veel informatie te verwerken. Ik zou daar maar een biertje op nemen. Tenslotte heb je daar vanavond nog de tijd v en gelegenheid voor. Groetjes en tot ziens. XXX
  5. Martin:
    20 mei 2014
    Das mooi die oude ruïnes.
    jammer dat het weer over is he
    Straks weer veilig thuis
    ps het is hier ook heel warm. xxx
  6. Rona Verhage:
    21 mei 2014
    Ben jij daar toen niet geweest Martin toen jullie in Kusadasi waren, is er maar 10 km vandaan.