excursie naar selcuk en sirince

17 mei 2014 - Kusadasi, Turkije

Vanmorgen op tijd uit de veren, ontbijten en dan met de bus op pad. De reis gaat naar Selcuk waar de markt is van groente, fruit en kleding. Rond het dorpsplein staan allemaal sinaasappelbomen vol met mooie oranje sinaasappels.  Het is een kleine markt en de verkopers waren nog aan het uitpakken dus weinig last van opdringerigheid. Weer in de bus langs een slingerwegje naar het dorp Sirince bekend om zijn vele verschillende wijnen, ook is dit een van de weinige plaatsen die zullen blijven bestaan als de wereld zou vergaan. Mooi dorpje met hele smalle straatjes en de weg is met marmer belegd dus behoorlijk glad. Daar verplicht een turkse koffie gedronken omdat er een fikse regenbui over kwam. Naar turks gebruik is er bij Rinus zijn koffieprut gelezen door onze gids, wat hij voorspelde klopte aardig, rare gewaarwording. Nog bezoekje aan moskee waar we op de vrouwenafdeling mochten komen, daarna nog een oude kerk en uiteraard weer allemaal kraampjes met zeep, handcreme en heel veel handgemaakte dingen. Natuurlijk een creme gekocht en ook nog een paarse leren tas, die had ik echt nodig :)))). Op de terugweg nog gestopt bij een keramiek fabriekje, mooi om te zien hoe ze dingen met de hand beschilderen. Rond 14.00 weer terug in hotel en heerlijk bij zwembad gezeten. Hebben in de avond veel gesprekken met zowel nederlandse, duitse en engelse gasten dus de talen worden weer opgehaald.